søndag 27. september 2009

Litt av hvert

Hei hei! Litt lite blogging i det siste, men man er da paa ferie;)

Var meningen aa gi dere en bildeoverdose idag, men USB-pinnen passer ikke paa disse dataene den... Snakker om kamera! Det flotte kameraet jeg hadde med meg ble oedelagt i sandstormen eller paa stranden (av sand ihvertfall), ogsaa tenkte vi at naa var vi ille ute, hvis vi maate bruke flere dagsbudsjetter paa aa kjoepe et nytt kamera. Heldigvis hadde Frank et lyst oeyeblikk hvor han kom paa at vi kunne ta det paa forsikringen. Etter litt frem og tilbake og god hjelp fra Kaare (pappen til Frank) fikk jeg 1400,- skinnende kroner satt inn paa kontoen, courtesy of Europeisk Reiseforsikring! Hurra, saa naa har jeg et flunke nytt (rosa) kamera og en flott veske fra Volcom med paa kjoepet, good things!:)

Saa, siden det jo er en stund siden siste innlegg kommer en oppsummering av det vi har gjort siden sist her:

Vi var jo i Australia Zoo! Kjempeflott dyrepark! Vi fikk kose med koalaer og kenguruer igjen, og fikk til og med mate elefanter! Kidza og enken etter Steve Irvin holdt show paa Crocosseumet og tigertemmerne svoemte og lekte med tigrene, kjemepefint!:) Det var denne dagen den famoese sandstormen kom til Australia. Siden vi var saa langt nord var den ikke saa ille for oss (selv om den tok livet av kameraet mitt), men det var fremdeles en opplevelse! Hele luften ble full av smaa sandkorn, eller stoev, og det var vanskelig aa puste naar vi gikk ute. Goey!

Dagen etter dro vi med buss tilbake til Byron Bay, som er blitt vaart favorittsted i dette fine landet. Vi sjekket inn paa YHA Cape Byron og havnet paa rom med to veldig outgoing personer. Veldig aapne om ALT, men de er veldig hyggelige altsaa;) Paa kvelden sosialiserte vi paa terrassen og gikk ut en tur. Vi var veldig troette, som vanlig, og gikk hjem ikke saa veldig sent.

Neste dag var stranddag og slaraffenliv stod i fokus! Litt shopping fant vi plass til, fant en skatt av en butikk rett rundt hjoernet fra hostellet vaart, med tusenvis av armbaand og staesj til lave priser, hurra! Forresten, dagen startet med at vi oppdagte at noen hadde forsynt seg av maten vaar, hyggelig overraskelse! Og ja, vi syklet til the Lighthouse ogsaa, sliiitsomt!! Og naar vi kom opp ble vi spist opp av bittebittesmaa dyr, OG fant ut at kamerat var oedelagt! GRR!! Naar vi dumpet kroppene vaare paa stranden trodde jeg omsider at dagen skulle bli bedre. Det var helt til noen bestemte seg for aa bruke hodet mitt som maal for frisbee'en sin. "hurra". Men dagen ble bedre og paa kvelden fant vi ut at jeg fikk nytt kamera paa forsikringen, og vi fikk et til par paa rommet vaart, saa den kvelden gikk hele rom nr 26 ut. Dvs, parene som bor nede, oss os noen canadiere, called it a night tidlig, mens de andre (svensken og franskmannen, de som er saa aapne om alt, absolutt alt) kom hjem flere timer senere...

Igaar proevde vi oss paa en hyggelig trippeldate paa stranden, men en vindstyrke paa flere tusen satte en effektiv stopper for det... Fikk i det minste kjoept nytt kamera og veske, jippi for det! Fant oss godplassene paa hostellet og satte oss for aa lese. Avslappende og kjekk dag, men av en eller annen grunn er vi like troette som de dagene vi har vaert i supermye aktivitet... Paa kvelden gikk vi paa dobbeldate med canadierne til Cheeky Monkies. Hadde fatt saann VIP-ting og fikk middag til 2 dollar hver. Den stoerste og kanskje beste fish'n'chipsen ever til 2 dollar? og gratis oel og champange? JA TAKK!:)

Idag tok vi bussen med hele rom 26 til et marked i Bangalow, en liten by oppi aasen her. Kjempekoselig market, og veldig billig! Kjoepte en taaring og et saann "armbaand" til overarmen til 5 dollar tilsammen! Etterpaa kjoerte bussen oss til Nimbin, en liten fristat litt lenger oppi fjellene. Det er ulovlig der, som i hele Australia, aa drive med Marijuana, men byen fungerer som Christiania i Koeben. Ble tilbudt weed noen ganger (vi var der i 1 1/2 time) og alle butikkene var veldig preget av hippiekulturen. Koselig sted, viser bilder senere;)

Ikveld skal vi ta det med ro, etter 3 kvelder "ute" (vi gaar jo hjem tidlig uansett...). Canadierne reiser til Sydney ikveld og det andre paret er ute, saa blir herlig med litt ro;) Forresten, har jo faatt nye room mates, saa faar se hvordan de er foer vi sier noe sikkert om kveldens planer:)

Imorgen kveld reiser vi tilbake til Sydney. Der skal vi treffe ei venninne fra Kongsgaard og mannen hennes, og kanskje Scott fra Hervey Bay. Flyet til Fiji gaar tidlig paa onsdag, saa naa er det snart Bye Bye Aussieland!:(